18 okt. 2015

Till Synes Sköna Truckar

Integritet och moralisk konsekvens är knappast de mest centrala av Bakadbloggens anletsdrag, vilket ännu en gång cementeras av inlägget ni nu börjat gäspa er igenom. Diametralt motsatt förra inläggets självbefläckande prosa och djupsinnighet så erigerade idén att göra en klassisk klickhora till inlägg, nämligen en topp fem-lista. Det finns bara en väg till internetburen framgång, och den är rätt genom klickonomins midjedjupa träsk. Temat tänkte jag skulle vara Till Synes Sköna Truckar, och jag tänkte lista fem parts där subjekten benyttjar sig av hjulupphängningar på ett sätt som får det att pirra i salta biten.

Schysst truckanvändning har ständigt visat sig vara nyckeln till mitt (och säkert många andras) hjärta, men dess på grund av dess abstrakta charm så har svängen ofta fått stryka på foten när det skall hyllas, i förmån för flippar och annat.

Nu löser inte jag att riktigt i ord raljera kring fenomenet heller (kvacksalveriet går som en röd tråd genom detta inlägget), så här nedan har jag fåordigt men multimedialt listat en handfull goa exempel som får dig att spänna upp donen. Väl mötta.


Alex Olson, 2:04 och framåt:




Ishod Wair i Paych:





Patrick Houngtrys fem sekunder av fame via första tricket i La Capsula Magenta Bordeaux 12/10





BA, den vänlige jätten, jazzandes fram på en trottoarkant i Welcome to Hell:




Jameel Douglas, stilandes något djävulskt på höga, riserpadförsedda truckar. 4.40 och framåt:




Fy i helvete vad gott.